خشم و نزاع دانشآموزها علتها و راهکارها
دربارهی این دوره
👩🏻🏫👨🏻🏫 معلمها در کلاس خودشان و در فضای آموزش، با مشکل درگیری، فحاشی، نزاع و … دانشآموزها مواجه میشوند و برای آن نیاز دارند با علت و راهکارهای رفع آن آشنا شوند
😡 عصبانیت و خشم یکی از احساسات ماست. شاید تصور کنیم که نباید عصبانی شد. این جمله مثل این است که بگویمم هیچگاه نباید شاد شد! امکانپذیر است؟ ما باید خشم را به عنوان یک احساس به رسمیت بشناسیم نه اینکه آن را در کودکان و خودمان سرکوب و کتمان کنیم.
👦🏻👧🏻 اما میتوان راجعبه این صحبت کرد که چه کار کنیم تا کودکان کمتر درگیر این نوع احساس شوند یا وقتی عصبانی هستند چطور واکنش نشان دهند.
🧠 مغز یک انسان وقتی درگیر احساس خشم باشد برای تصمیمگیری و واکنش نسبت به اتفاقات ممکن است از یکی از دو حالت زیر استفاده کند.
۱- تصمیمگیری در حالتی که از سیستم گرم و سریع مغز استفاده شود که معمولا واکنشهای عجولانهست. (این مورد در کودکان شایعتر است چرا که هنوز آموزشهای کافی دریافت نکردهاند.)
۲- تصمیمگیری در حالتی که از سیستم سرد و کند مغز استفاده شود که معمولا واکنشهای منطقیتر است. (که نیاز به آموزش دارد.)
🎤 خبر خوب اینکه میتوانیم با آموزش دادن از واکنشهای حالت اول بکاهیم و واکنشهای حالت دوم را افزایش دهیم.
👣 حالا تصمیم داریم گامهای آن را در یک وبینار آموزشی بررسی کنیم و یاد بگیریم چطور میتوانیم علت خشم و نزاعهای کودکان را پیدا کرده و به آنها آموزش دهیم تا شرایط کلاس و مدرسه از نظر درگیریهای بین دانشآموزان بهبود یابد.
🧔🏻♂️ ارائه دهندهی این وبینار آقای علیرضا تبریزی، دکترای روانشناسی بالینی و برگزارکنندهی دورههای متعدد و کارگاههای آموزشی از جمله خودشناسی، تربیت فرزند، کنترل خشم کودکان، من توانمندم و … هستند. همچنین ایشان مدیریت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی روزبه ماندگار را بر عهده دارند.
💡مخاطب این وبینار چه کسانی هستند؟
۱- معلمان و مربیان مدارس همهی مقاطع
۲- دانشجو معلمان
۳- مدیران و معاونین مدارس
📆 این وبینار پیشتر برگزار شده است و شما میتوانید با تهیهی محتوای آن، فیلم وبینار را مشاهده کنید.