از مشوقهای بیرونی به مشوقهای درونی
دربارهی این دوره
🎁 یادم میاد در زمان تحصیل خودم در دورهی ابتدایی، اول سال تحصیلی که میشد، معلمها با مبلغی که از مدیر دریافت میکردند یا از والدین جمعآوری میشد، سراغ لوازمالتحریریهای عمدهفروش میرفتن و کلی جایزههای ریز و درشت تهیه میکردن تا در ازای موفقیتهای دانشآموزها بهشون اهدا کنن.
❌ کمد جوایز رو هم مدیر مدرسه به کمک معاونینش ابتدای سال پر میکردن و معلمها هیاهوی زیادی رو موقع تزیین کلاس در اول سال به راه مینداختن تا طرح تشویقی جذابی رو بسازن و به دیوار کلاس بچسبونن… یه جورایی برای تولید طرح تشویقی رنگیرنگیتر رقابت بود!
🧠 شاید اون معلمها و مدیرها فکرش رو هم نمیکردن که با این کار چه آسیبهایی به آموزش بچهها میزنن و متاسفانه چه سنتهایی رو ایجاد میکنن که هنوزم که هنوزه در مدارسمون اجرا میشه!
🗓حالا ما میدونیم معایب این طرحها چی هست و به طور مفصل در وبینار «کلاس بدون جایزه» و لایو «قلقلک انگیزهها» صحبت کردم و حالا تصمیم داریم در یک دورهی مفصل، راجع به اینکه این موارد رو با چه چیزهایی جایگزین کنیم صحبت کنیم.
👩🏻🏫👨🏻🏫 در این دوره به صورت عملی و کارگاهی، چیزهایی که یاد میگیریم رو تمرین میکنیم. یعنی در هر جلسه ۶۰ دقیقه آموزش میبینیم و ۳۰ دقیقه در کنار هم هرچی آموزش دیدیم رو تمرین میکنیم. به طور مثال وقتی در جلسهی اول راجع به همکاری صحبت میکنیم، در پایان جلسه کار طراحی آموزشی بر اساس کلاس خودمون رو تمرین میکنیم.
✔︎ محتوای این دوره چیه؟
جلسهی اول: چطورهمکاری جایگزین پاداش میشود؟
جلسهی دوم: چطور محتوای ارزشمندی برای کلاسهای خودمان تولید کنیم؟
جلسهی سوم: چطور و در چه زمینههایی به دانشآموزان اختیار دهیم؟
جلسهی چهارم: بازخورد دادن چطور به انگیزههای دانشآموزان کمک میکند؟
📆 این دورهی ۶ ساعته در ۴ جلسه قبلا برگزار شده و شما به محض تهیهی دوره میتوانید از محتوای آن استفاده کنید.